Masinile romanilor(iul. 13, 2015)

Interesata in intelegerea mecanismelor profunde ale economiei romanesti si a tendintelor ce se manifesta in societate, compania Dumitrescu & Asociatii a solicitat analistului economic Andrei Deheleanu un studiu asupra pietei auto din Romania. Rezultatul acestui studiu este un infografic interesant prin concluziile sale. Detinem un parc auto invechit in care automobilele mai vechi de 16[…]

Balerinul, acidul si scoala de la Chicago(mart. 27, 2013)

Directorul artistic al Teatrului Bolsoi din Moscova a fost atacat cu acid, citesc pe portalurile de stiri. Ciudat, imi spun! Ce ciudat mod  de a agresa pe cineva, cu adevarat ciudat! Apoi imi amintesc despre cursurile de criminologie de la Facultatea de drept, care m-au intrigat si fascinat intotdeauna. Cum se naste comportamentul infractional, de ce[…]

Universitatea si vasalitatea contemporana(mart. 4, 2012)

De curand s-au incheiat alegerile la universitatile din Timisoara. Zile la rand am primit mailuri de la candidati, pur si simplu pentru ca eram in lista lor cu adrese de mail, iar spamurile de la ziarele locale cu articole denigratoare la adresa unuia sau altuia curgeau lant in inboxul meu. S-a scris mult despre asta,[…]

Daunele morale – o teorie(oct. 16, 2011)

Dauna morala a fost denumita pe rand în doctrina dreptului „orice atingere adusa uneia dintre prerogativele care constituie atributul personalitatii umane”(Rene Savatier, „La theorie des obligations. Vision juridique et economique” Dalloz, Paris, 1969, p 344) sau “prejudiciul care rezulta dintr-o atingere adusa intereselor personale si care se manifesta prin suferinta fizica sau morale pe care[…]

Pedeapsa cu moartea – pro si contra(iul. 31, 2011)

Pedeapsa cu moartea este uciderea prevazuta prin lege a unui om ca pedeapsa pentru o infractiune, pentru care a fost gasit vinovat. De obicei este precedata de un proces judiciar, care se termina cu o sentinta cu moartea. Aceasta este pusa in aplicare prin executie. Din punctul de vedere istoric, executarea infractorilor sau a adversarilor[…]

Product placement-ul sau pozitionarea(mai 25, 2011)

Product-placement-ul sau pozitionarea este o forma de publicitate prin intermediul careia anumite bunuri si servicii purtand numele unei marci sunt plasate in interiorul unui produs media, precum filmele, emisiunile TV, videoclipurile muzicale sau jocurile video. Este vorba de o plasare activa si directa, produsul facand parte din formatul media. Desi se spune ca product-placementul ca[…]

Societas Europae(apr. 2, 2011)

Pentru a incuraja spiritul intreprinzatorilor din Comunitate, au fost create noi forme de entitati juridice de drept european: Societatea europeana, Gruparea europeana de interes economic si Societatea Cooperativa Europeana. Regulamentul 2.157/ 2001 privind Societatea Europeana (numit in cele de mai jos „Regulamentul“), in vigoare inca din 2004, isi propune stabilirea unui cadru juridic care sa[…]

FairTrade sau comertul echitabil(feb. 20, 2011)

  Sustinatorii comertului echitabil considera comertul un instrument fundamental pentru reducerea saraciei si pentru o dezvoltare  sustenabila, in conditiile asumarii unor valori sociale in practica economica. Incepand cu anii 60, in tarile occidentale s-a dezvoltat miscarea de comert echitabil sau FairTrade. Conceputa ca un demers alternativ de combatere a saraciei si nedreptatii sociale globale, miscarea[…]