Astra Vagoane SA, Meva SA si Romvag Caracal au fost preluate de un investitor german(iul. 2, 2012)

Casa de Insolventa Transilvania, administrator judiciar al Astra Vagoane SA si Meva SA, anunta ca, in cadrul procesului de reorganizare judiciara a companiilor din grupul de firme IRS, Astra Vagoane Arad, Meva SA si Romvag Caracal aflate in insolventa, s-a realizat trasferul business-urilor celor trei companii catre un investitor german, la o valoare de peste 30 milioane de Euro. Tranzactia a fost incheiata in 6 iulie 2012, precizeaza compania intr-un comunicat de presa.

Tranzactia reprezinta o solutie de redresare integrata: infuzie de capital, acces la piata, echipa de management si sustinere din partea creditorilor. Se evita, astfel, inchiderea a trei companii, fiecare cu peste 100 de ani de traditie in industria romaneasca si sunt salvate peste 1.500 de locuri de munca.

Adunarile creditorilor celor trei companii din cadrul grupului de firme IRS aflate in insolventa si-au dat acordul pentru oferta de preluare prezentata de investitor, iar contractele de transfer au fost semnate.

Discutiile pentru a stabili detaliile tranzactiei au fost initiate de reprezentantii Casei de Insolventa Transilvania, administrator judiciar pentru Astra Vagoane SA si Meva SA. La negocieri au participat atat principalii creditori ai grupui, un consortiu bancar condus si coordonat de catre RBS, cat si fostii actionari. Negocierea si procesul de due dilligence au durat peste 6 luni, perioada in care au fost studiate in detaliu, de catre toate partile implicate, toate elementele preluarii.

“Cu toate ca tranzactii de asemenea anvergura nu sunt o premiera pentru Casa de Insolventa Transilvania, prin complexitatea solutiilor oferite si implementate, aceasta preluare devine, prin puterea exemplului, un punct de referinta in activitatea reorganizarilor judiciare viitoare din Romania”, a declarat Rudolf Vizental, Managing Partner CITR.

Transferul celor trei companii catre investitorul german este una dintre tranzactiile de succes ale ultimilor ani, in primul rand prin rezultatul pe care il genereaza: liderul european al productiei de vagoanele de marfa isi continua activitatea, competitiv, capitalizat si cu o echipa profesionista de management.

Tranzactia s-a efectuat conform strategiilor prezentate in planurile de reorganizare a celor trei companii. Transferul business-ului are rolul de a asigura cea mai buna forma de continuare a activitatii si de pastrare a locurilor de munca pentru cele trei companii, iar reorganizarea judiciara a reprezentat solutia restructurarii celor trei companii, care aveau un grad de indatorare peste nivelul suportabilitatii si un nivel al costurilor necorelat cu conditiile pietei. La momentul deschiderii procedurilor, datoriile consolidate ale celor 3 companii depaseau 150 milioane euro.

Preluarea reprezinta un succes, cu atat mai mult cu cat se realizeaza intr-un moment dificil, datorat contextului economic local, dar si european, dominat de incertitudine si apetit scazut pentru investitii. Acordul se incheie dupa multe luni si runde de negociere si dupa mai multe tentative esuate de atragere a unui investitor si de incheiere a unei tranzactii.