Bancile, obligate sa afiseze drepturile clientilor pe ecrane TV(iun. 11, 2011)

Bancile vor fi obligate sa afiseze drepturile si obligatiile de care beneficiaza clientii pe ecrane cu diagonala de minim 70 de cm, potrivit unui proiect elaborat de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). De asemenea, pe acelasi suport digital, se va asigura un spatiu permanent pentru comunicatele ANPC privind serviciile bancare.

Proiectul de Ordin ANPC privind unele masuri de informare a consumatorilor privind serviciile bancare prevede obligatia institutiilor bancare de a afisa in interiorul sucursalelor bancare, la loc vizibil, pe un suport video, informatii privind drepturile si obligatiile consumatorilor, conform legislatiei in vigoare, precum si explicatii cu privire la terminologia specifica domeniului financiar bancar.

Informatiile prezentate pe acest suport trebuie sa fie actualizate in conformitate cu oferta prezentata pe website-ul oficial si sa cuprinda toate elementele de pret si principalele conditii ale ofertei comerciale, precum rata indicelui de referinta, comisionul de operare sau cursul valutar al zilei.

De asemenea, bancile vor fi nevoite sa afiseze informatii furnizate de ANPC despre educarea si avertizarea consumatorilor privind serviciile bancare, asigurand un spatiu permanent in acest sens, de minim 10% din dimensiunea ecranului TV.

Totodata, suportul de afisare va fi un ecran TV cu diagonala de minim 70 cm, prevazut cu un sistem de transmitere centralizat al continutului si care asigura actualizarea zilnica.

Potrivit noului act normativ, bancile vor avea la dispozitie 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin pentru a pune in aplicare dispozitiile acestuia.

Proiectul, insa, nu prevede si sanctiuni in cazul in care nu vor fi aplicate masuri propuse de ANPC.