Avize si autorizatii

Acordurile internationale privind inlaturarea barierelor vamale din calea circulatiei marfurilor are efecte dintre cele mai ciudate asupra economiei europene si nationale. Pe masura ce taxele vamale se reduc sau se inlatura in intregime, numarul reglementarilor interne care impun avizarea sau standardizarea produselor si serviciilor cresc. In fapt, taxele vamale sunt inlocuite cu avize, autorizatii, licente si sisteme de standardizare.

Se apreciaza ca numarul de avize si autorizatii de diverse tipuri se va mari continuu pana in 2020.

Societatea Dumitrescu & Asociatii intermedieaza si consiliaza in vederea obtinerii:

  1. avize, acorduri si autorizatii de mediu
  2. avize sanitar, sanitar-veterninar si pentru siguranta alimentelor
  3. avize de protectia muncii
  4. avize pentru pompieri si stingerea incendiilor
  5. avize speciale pentru case de schimb valutar, societati de leasing, societati de turism si operatiuni vamale sau intracomunitare

Suntem specializati in obtinerea unui numar ridicat de licente, acreditari, abilitari, avize in domenii cum ar fi: substantele toxice si explozibili, produsele farmaceutice, activitatea sanitara sau prelucrarea deseurilor, importurile sau exporturile speciale si productia lohn, protectia si paza, migratia fortei de munca, comertul cu metale pretioase, etc.

Am realizat peste 80 de tipuri de avize si autorizatii de diverse tipuri.

*recomandam a nu fi folosite fara consultarea noastra prealabila, ne declinam responsabilitatea.

E usor sa strici alcatuirea unei cetati bine intocmita; dar e greu sa pui ordine intr-o cetate rau organizata.

Theognis


Intrebari frecvente

  • Care sunt autorizatiile si avizele necesare pentru functionarea unei firme?

    Principalele autorizatii si avize necesare pentru functionarea unei firme sunt următoarele:

    • Autorizaţia de mediu care se solicită la sediul autorităţii publice teritoriale pentru protecţia mediului în cazul in care se desfăşoară activităţi cu impact semnificativ asupra mediului (ex.: uzina chimica);
    • Autorizaţia prevenirea şi stingerea incendiilor (PSI), se solicită la sediul autorităţii publice teritoriale pentru protecţia civila în cazul in care se desfăşoară activităţi cu impact semnificativ in acest domeniu (ex: benzinarie sau spalatorie auto);
    • Autorizaţia sanatate umana se solicită la sediul Directiei de Sanatate Publica teritoriala în cazul in care se desfăşoară activităţi cu impact semnificativ (ex.: macelarie);
    • Autorizaţia sanitar – veterinar şi pentru siguranţa alimentelor (ex.: abator, macelarie).
  • Care sunt avizele si autorizatiile necesare pentru functionarea unei asociatii sau fundatii?

    • Autorizaţia de mediu care se solicită la sediul autorităţii publice teritoriale pentru protecţia mediului în cazul in care se desfăşoară activităţi cu impact semnificativ asupra mediului (ex.: conservarea biodiversitatii);
    • Autorizaţia prevenirea şi stingerea incendiilor (PSI), se solicită la sediul autorităţii publice teritoriale pentru protecţia civila în cazul in care se desfăşoară activităţi cu impact semnificativ in acest domeniu;
    • Autorizaţia sanatate umana se solicită la sediul Directiei de Sanatate Publica teritoriala în cazul in care se desfăşoară activităţi cu impact semnificativ (ex.: gradinita);
    • Autorizaţia sanitar – veterinar şi pentru siguranţa alimentelor (ex.: scoala, gradinita).
  • Cand este necesara autorizatia de mediu completa si cum se obtine aceasta?

    Autorizatia de mediu numita „in procedura completa” este necesara pentru obiectele de activitate prevazute in continutul Procedurii 20.12.2004 publicata in M.Of. nr. 31/11.01.2005.

    Procedura completa pentru autorizarea de mediu implica depunerea unei cereri (formular tip disponibil la sediul Agentiei Teritoriale pentru Protectia Mediului) la care se adauga:

    • Fisa de prezentare a activitatii care contine si o declaratie pe propria raspundere (formular tip care se obtine de la sediul Agentiei Teritoriale pentru protectia mediului);
    • Dovada publicarii intr-un ziar local a unui anunt pentru obtinerea autorizatiei de mediu (se elibereaza de redactia respectivului ziar);
    • Extras carte funciara pentru imobilul unde se solicita autorizatia de mediu;
    • Contract de comodat/inchiriere pt sediu (inscris sub semnatura privata);

    Termenul de solutionare a cererii de autorizare este de 30 de zile, iar taxele care

    Actul normativ principal in domeniul autorizarii si functionarii societatilor din punct de vedere al protectiei civile si stingerea incendiilor este O.G. 60/30.08.1997 privind apararea impotriva incendiilor, cu modificarile ulterioare. Acesta reglementeaza conditiile specifice pe care trebuie sa le indeplineasca imobilele si operatiunile tehnologice pentru protectia eficienta impotriva incendiilor. Dispozitii privind protectia impotriva incendiilor contin si legile speciale din domeniul constructiilor, materialelor inflamabile si explozive si agrementele tehnice.

  • Care sunt dispozitiile legale aplicabile autorizarii P.S.I.

    Actul normativ principal in domeniul autorizarii si functionarii societatilor din punct de vedere al protectiei civile si stingerea incendiilor este O.G. 60/30.08.1997 privind apararea impotriva incendiilor, cu modificarile ulterioare. Acesta reglementeaza conditiile specifice pe care trebuie sa le indeplineasca imobilele si operatiunile tehnologice pentru protectia eficienta impotriva incendiilor. Dispozitii privind protectia impotriva incendiilor contin si legile speciale din domeniul constructiilor, materialelor inflamabile si explozive si agrementele tehnice.