O firma de traditie din Romania, prezenta si peste hotare, se prabuseste(mai 10, 2015)

Compania clujeana Jolidon infiintata in 1993 a intrat in insolventa cu datorii de patru ori mai mari decat cifra de afaceri.

Jolidon Import Export inregistra la finele anului trecut afaceri de 64 milioane lei, fata de 97 milioane lei in 2013. La capitolul pierderi, acestea s-au adancit de la 3 la 99 de milioane de lei in aceeasi perioada. Datoriile erau de 256 milioane lei, de patru ori mai mari decat cifra de afaceri.

Gabriel Cirlig a pornit afacerea cu costume de baie si lenjerie intima in 1993, pe cand avea 24 de ani si tocmai absolvise Facultatea de Electrotehnica din Cluj. “Aveam trei-patru masini de cusut si doi angajati”, isi aminteste el.

Dupa 20 de ani, grupul Jolidon a ajuns cel mai mare lant de lenjerie intima de pe piata romaneasca. Compania clujeana numara 80 de magazine proprii in tara, peste 2.500 de angajati, care fabrica anual peste 5 mil. de articole, si patru fabrici: Jolidon, Argos (fosta Flacara), LCS si Tricotaje Ineu. In plus, prin reteaua de distributie, lenjeria si costumele de baie produse in fabricile coordonate de Gabriel Cirlig sunt exportate in alte peste 60 de tari. Startul investitiilor in afara tarii este marcat de infiintarea Jolidon Hungary KFT la Budapesta (in 2000), continua cu Jolidon Italia SRL din Milano (2001) si cu Jolidon France SARL cu sediul la Paris, deschisa in 2003. In 2009 se deschide Jolidon Polonia cu sediul la Lodz.

In 2004 Jolidon a facut o investitie importanta preluand pachetul majoritar de actiuni al principalului concurent de pe piata romaneasca, Argos SA, o companie cu peste 60 de ani de traditie in domeniul lenjeriei si al costumelor de baie si 800 de angajati. In 2006 Jolidon achizitioneaza LCS Conf SA, una dintre cele mai mari fabrici de confectii din Romania cu un istoric de peste cinci decenii si un brand de renume: Flacara.In 2007 a fost achizitionata societatea Tricotaje Ineu SA, iar in 2008 Lilly Italia Spa in vederea cresterii capacitatii de productie a grupului.

In afara de cele doua branduri de lenjerie pe care le-a dezvoltat – Jolidon si Prelude –, in urma achizitiilor facute, Jolidon si-a adaugat in portofoliu alte cinci marci: Argos, Falla, Lilly, Eclizia si Kelitha. Criza a lovit insa serios afacerile clujenilor, care au scazut pana la aproximativ 21,5 mil. euro in 2012. Pentru comparatie, Jolidon avea in 2008 o cifra de afaceri de circa 70 mil. euro.