De ce este important consultantul cand ne infiintam o firma? (12 Oct, 2019)

Categoric infiintarea firmei este un pas important. Pe langa faptul ca o firma este instrumentul juridic pentru exercitarea cu succes a unei profesii sau mijlocul pentru obtinerea unui castig material, de foarte multe ori infiintarea unei firme ne pune in fata unor noi provocari si perspective, ne poate schimba in bine viata (sau ne-o schimba pur si simplu).

Este deci important sa faceti lucrurile cum trebuie. In considerarea celor mai bine de 15 ani de experienta in infiintarea  de firme, ne permitem cateva sfaturi.

Informatiile corecte si complete despre aceasta procedura sunt importante, dar mai important decat asta este ca aceasta procedura sa fie croita pe nevoile fiecaruia. Intr-o societate care a trecut de la productia de masa la personalizarea marfurilor si serviciilor este superflu sa vorbim despre asta. Cum se intampla deci ca 9 din 10 intrebari cu care suntem interpelati la prima intalnire cu clienti noi sunt “cat costa infiintarea unei firme?” sau “cat dureaza toata treaba asta?”. Pare ca nou venitii, tinerii mai ales, cunosc toate dedesubturile acestei operatiuni si ne calca pragul exclusiv din comoditate.

Imi amintesc ca prima mea firma am infiintat-o acum mai bine de 16 ani folosind serviciile “personalizate” ale Registrului Comertului. M-am trezit ca firma mea nou-nouta are 100 de obiecte de activitate, intre care productia de avioane si cultura citricelor. Mai mult decat atat, adresa de sediu era usor gresita si nu detineam toate autorizatiile de care aveam nevoie. Este extrem de important ca firma pe care o constituiti sa fie perfect croita pentru nevoile voastre, atat pentru cele din prezent cat si pe cele din viitorul programabil iar lucrul acesta nu este atat de simplu pe cat pare. Daca pretul poate fi determinant pentru unii dintre dumneavoastra in detrimentul calitatii atunci cand cumparati ardei in piata iar asta va poate afecta sanatatea la un moment dat, cum este potrivit  sa tratati chestiunea infiintarii unei firme?

Nu fac in acest moment o pledoarie in favoarea societatii pe care o conduc si care are o expertiza de 15 ani in astfel de operatiuni, fac o pledoarie in favoarea oricarui consultant cu bun simt si rabdare. Un avocat sau un contabil cu 4-5 ani de experienta, manat de un minim de corectitudine si care are rabdarea de a va asculta cu atentie pasiunile si obiectivele, care a realizat operatiunea asta de cateva zeci de ori macar va face o treaba mai buna decat blogurile scrise de tipi care se pricep sa vanda publicitate pe internet si nimic mai mult.

Sunt chestiuni simple, dar fundamentale ce pot sa iasa mai bine daca sunt facute de cei priceputi. Denumirea firmei, spre exemplu. Un brainstorming cu expertul care va explica care sunt limitarile si posibilitatile pe care le aveti vor duce cu siguranta la un rezultat mai bun. Alegerea sediului este un alt aspect simplu si fundamental in acelasi timp, cu atat mai mult cu cat chestiunea a fost complicata de autoritati  printr-o reglementare incoerenta.  Optiunea privind un anumit sediu poate sa aiba consecinte fiscale pentru acel imobil dar va poate crea si incompatibilitati daca este vorba despre plata TVA-ului, spre exemplu. Selectarea cu grija a obiectelor de activitate si declararea acestora la anumite locatii este un alt aspect important, si as putea continua. Dar despre fiecare dintre elementele acestea voi detalia in articolele care urmeaza.